понеделник, 26 юли 2010 г.

Почивка 2010: секс, алкохолици и рокендбой




Сърбите посрещат туристи с домашна сливовица, а българите - с промишлен алкохол на заводски цени. У нас обаче "Секс на плажа" предлагат не само барманите, но и сутеньорите. Но пък хърватите имат желязна стратегия за привличане на сръбски туристи - тяхното послание е „Летувайте там, където са воювали вашите родители”.

Подпийнал чужденец завалящо преброява питиетата си за вечерта до 10, ама не били много според него. Тийнейджъри отнасят на носилка попрекалила блондинка с хавайски венец. Това са заснели журналисти от онлайн медията Dnes.bg.

Големите ни курорти като "Слънчев бряг" и "Златни пясъци" вече се наложиха като "парти зона" за младежи от Германия, Англия, скандинавските страни, дори Израел. Те са между 18 и 28 години, идват в България, за да се забавляват на евтини цени, харчат много по барове и дискотеки, пият много от залез до зори, закусват в ранния следобед и... после отначало - пишат в "Капитал".

Сърбите не изостават по-назад. Белградски хотел е пуснал пакет "Пиянски уикенд" само за 39 евро, четем във Vesti.bg. Хотелиерите чакат чуждестранните туристи още на гарата или летището и веднага започват с програмата - посрещане с домашна сливовица. (Сърбите си нямат Европейски съюз и явно домашното производство при тях се шири на воля.) И това е само закуската...

След 17 часа започва загряването по беградските клубове, а на сутринта чужденците осъмват на кораб с циганска музика. (Сигурно за да не разберат от какво им се вие свят - от домашната сливовица или от полюляването на кораба.) Програмата през втория ден е свободна. (Разбирай, посветена на махмурлуване.) Всичко на всичко пакетът "Пиянски уикенд" включва десет чашки домашна сливова ракия, пет халби бира и пет коктейла, което не си е много за цял уикенд. Както разбрахме, чужденците в България си го изпиват това само за една вечер.

В България обаче покрай алкохолния туризъм процъфтява и секс туризмът. Морските ни градове Варна и Бургас са на трето и четвърто място в класацията, разкрива бургаска медия. Сексбизнесът не остана скрит и за МВР, което проведе акция "Пеперудите".

Но докато сърбите и българите привличат със секс и алкохол, хърватите удрят по военната носталгия на сърбите, пише "Фокус". За да привлече туристи от Сърбия, хърватското министерство на туризма залага на кампания, провокирана от югоносталгията. Затова мотото на кампанията в Сърбия е избрано „Летувайте там, където са летували вашите родители!”. Дни по късно в обществената мрежа Туитер слогънът на кампанията е претърпял лека метаморфоза и се е превърнал в „Летувайте там, където са воювали вашите родители”.

Няма коментари:

Публикуване на коментар